wtorek, 2 listopada 2021

"Uwikłana" - Alicja Sinicka



Myślę, że mogę się już nazywać fanką twórczości Alicji Sinickiej. Przeczytałam wszystkie jej książki i zdecydowaną większość uwielbiam. Każda kolejna, chociaż czuć w niej charakterystyczne pióro autorki, czymś się wyróżnia. „Uwikłana” nie jest wyjątkiem.

 

 

O KSIĄŻCE

"Uwikłana"
Uwikłane, tom 2
Alicja Sinicka
Wydawnictwo Kobiece
Data wydania: 27.10.2021
Ilość stron: 360
Cena okładkowa: 39,90 zł

 

 

Zuza Wilk, poetka i instagramerka, zaczyna poznawać smak sukcesu. Jej debiutancki tom poezji okazał się bestsellerem, a profil na Instagramie rośnie z dnia na dzień. Mimo że dziewczyna rozwija skrzydła w działalności twórczej, sprawy rodzinne nie pozwalają jej w pełni cieszyć się tym, co osiągnęła. Wraz ze swoim chłopakiem, Michałem, postanawia wyjechać do urokliwego domku położonego w spokojnej miejscowości Zadry. Ale nie będą niestety sami: są tam już brat bliźniak Michała oraz ich wspólna przyjaciółka.


Zuza chce wyciszyć myśli i skoncentrować się na pracy nad drugim tomem poezji. Jednak powoli nabiera przeświadczenia, że wokół niej dzieją się niepokojące rzeczy. Ogarnia ją coraz większy lęk. Czy ktoś za tym stoi? Czy da się wytłumaczyć to, co ją spotyka? Czy dom tuż przy lesie, który miał być jej schronieniem, okaże się pułapką?

 

Opis pochodzi od wydawcy

 



 



Alicja Sinicka nie bez powodu nazywana jest królową polskiego domestic noir. Jej thrillery zawierają wszystko to, co powinny mieć w sobie książki z tego gatunku. Stopniowo budowane napięcie, zagadka z przeszłości, atmosfera nieustającego niepokoju? Tak, ale to jeszcze nie wszystko!


Autorka zastosowała w „Uwikłanej” jeden z moich ulubionych zabiegów – tak pokręciła fabułą, że przez dużą część książki czytelnik nie wie, czy to wszystko dzieje się naprawdę, czy jest jedynie skutkiem choroby psychicznej bohaterki. Podobny zabieg Alicja Sinicka zastosowała w trylogii Oczy Wilka (która jednak, w przeciwieństwie do „Uwikłanej”, nie zachwyciła mnie za bardzo). Lubię ten motyw, bo każdy autor prowadzi go inaczej – czasami rzeczywiście bohaterka ma urojenia, czasami to, co ją spotyka, okazuje się prawdziwe. I tym razem nie poczułam się zawiedziona.





Na uwagę zasługuje też kreacja bohaterów – nie tylko Zuzy, ale także Michała, jego brata oraz ich wspólnej przyjaciółki. Autorka sprawiła, że postacie te nie były nudne, a jednocześnie czytelnik aż do samego końca nie mógł jednoznacznie określić ich motywacji.


„Uwikłana” to kolejna książka autorki, która wzbudziła we mnie mnóstwo emocji i niesamowicie mnie wciągnęła. Jest tak samo dobra jak poprzednie – a od niektórych znacznie lepsza. Bardzo, bardzo polecam – to doskonały thriller z gatunku domestic noir.




 

MOJA OCENA

★★★★★★★★★✩    9/10

 

 

Książkę „Uwikłana” zamówiłam w księgarni internetowej TaniaKsiążka.pl. Sprawdźcie także inne książki z kategorii bestsellery – jest w czym wybierać!

 

2 komentarze:

  1. Jestem właśnie w trakcie czytania tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszyscy polecają książki tej autorki, muszę i ja zapoznać się z jej twórczością..

    OdpowiedzUsuń