sobota, 30 kwietnia 2022

Jedno po drugim - Ruth Ware



Książki Ruth Ware to jedne z tych, które od dawien dawna chciałam przeczytać, ale nigdy nie miałam okazji. Jedną - “Pod kluczem” - kupiłam chwilę po premierze, ale do teraz leży nieprzeczytana na regale. Zawsze miałam coś innego na liście, a Ruth zawsze musiała czekać. Ale wiecie, co Wam powiem? Przeczytałam “Jedno po drugim” i jestem bardziej niż pewna, że wszystkie pozostałe książki autorki będę chciała nadrobić czym prędzej!




O KSIĄŻCE

 "Jedno po drugim"
Ruth Ware
Wydawnictwo Czwarta Strona
Data wydania: 23.03.2022
Ilość stron: 464
Cena okładkowa: 42,90 zł




Luksusowy domek w górach wydaje się rajem na ziemi. Do czasu, gdy lawina nie zmieni go w piekło. Pobyt w luksusowym, rustykalnym domku narciarskim we francuskich Alpach wydaje się przyjemnością. Chyba że bierzesz właśnie udział w wyjeździe służbowym, a każdy z ośmiu współpracowników ma coś do zyskania, coś do stracenia i coś do ukrycia. Kiedy współzałożyciel modnego londyńskiego startupu technologicznego organizuje wyjazd dla zespołu w góry, wszystko wydaje się dobrze zaplanowane. Schody zaczynają się, kiedy na stole pojawia się pewna oferta. Stawka jest wysoka – w grę wchodzą miliardy. Zdania w zespole są podzielone, a napięcie sięga zenitu. Burza szalejąca wewnątrz chaty nie może się jednak równać z tą na zewnątrz. Niszczycielska lawina odcina domek od świata zewnętrznego. Co gorsza, jedna z osób nie zdążyła wrócić ze zbocza, gdy uderzyła lawina…

Mijają kolejne godziny, ratunek nie nadchodzi, za to narasta panika. W domku robi się coraz zimniej, a grupa nieustannie maleje. Gasną kolejne istnienia. Jedno po drugim.


Powyższy opis pochodzi od wydawcy







"Jedno po drugim" to książka, która zaintrygowała mnie już od pierwszych stron. Na samym początku autorka sprytnie opisała wszystkich bohaterów (których jest dość sporo, chociaż rozdziały pisane są z perspektywy tylko dwóch osób). Dzięki temu łatwiej jest się połapać, kto jest kim i jaką rolę pełni w Snoopie - firmie, której pracownicy wybrali się na wspólny wypad w góry. I którzy mają ze sobą dość napięte relacje. A jeśli nie wiadomo, o co chodzi, to chodzi oczywiście o pieniądze…


Jedną z największych zalet tej książki jest wartka akcja i duszny klimat, który porywa czytelnika i sprawia, że od książki ciężko się oderwać. Osobiście łyknęłam ją błyskawicznie, bo tak bardzo chciałam dowiedzieć się, co będzie dalej. Chociaż zarys fabuły może i nie jest szczególnie oryginalny, Ruth Ware pisze w taki sposób, że i tak zaskoczy czytelnika nie raz i nie dwa.








Jeśli chodzi o to, do jakich książek mogłabym porównać “Jedno po drugim”... Gdy tylko przeczytałam opis, od razu przyszła mi do głowy “Rozgrywka” Allie Reynolds - głównie ze względu na zimowy klimat i fakt, że w obu książkach bohaterowie uwięzieni są w domku w górach, a za oknami szaleje okropna zamieć. Nie da się też nie zauważyć podobieństwa do jednej z najbardziej znanych książek Agathy Christie. W “I nie było już nikogo” bohaterowie również są odcięci od świata i zaczynają umierać - jedno po drugim… Nie martwcie się jednak, jeśli obie te książki czytaliście. Nie ma tu mowy o podróbce czy plagiacie, bo Ruth Ware poszła w zupełnie innym kierunku niż Reynolds czy Christie. Przytaczając tytuły, które pod względem fabuły są nieco podobne do “Jedno po drugim”, chciałabym Was raczej zachęcić do sięgnięcia po tę ostatnią!


Jeśli uwielbiacie thrillery, w których od początku nic nie jest jasne, w których każdy może być podejrzanym i które nie pozwolą Wam oderwać się od lektury - dobrze trafiliście. Taka właśnie jest książka Ruth Ware.




MOJA OCENA

★★★★★✩✩    8/10


 

Książkę Jedno po drugim zamówiłam w księgarni internetowej TaniaKsiążka.pl Sprawdźcie także inne książki z kategorii bestsellery – jest w czym wybierać!


2 komentarze:

  1. Kocham thrillery, więc na pewno przeczytam ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo chcę przeczytać! Ale zacznę od "Pod kluczem", mam nadzieję, że jeszcze w tym miesiącu

    OdpowiedzUsuń