czwartek, 24 marca 2022

Kołysanka dla czarownicy - Magdalena Kubasiewicz




"Kołysanka dla czarownicy" to książka idealna dla wszystkich, którzy uwielbiają heksalogię o Dorze Wilk albo przygody Koźlaczek z "Cud, Miód, Malina". Po jej lekturze jeszcze bardziej nie mogę doczekać się, aż sięgnę po "Hardą Hordę" oraz "Harde Baśnie". Przekonałam się, że naprawdę uwielbiam ten klimat i mogłabym czytać podobne książki bez końca!



O KSIĄŻCE

 "Kołysanka dla czarownicy"
Magdalena Kubasiewicz
Wydawnictwo SQN
Data wydania: 16.02.2022
Ilość stron: 310
Cena okładkowa: 42,99 zł




Jagoda, specjalistka od klątw, przez złośliwych zwana Wilczą Jagodą, ma trzy problemy. Młodą czarownicę, chcącą zostać jej uczennicą, krewnych mających skłonności do pakowania się w kłopoty oraz rzuconą przed laty klątwę, może mocno namieszać w życiu wiedźmy.



Jagoda musi odkryć, jakie sekrety skrywała jej prababka, powstrzymać pewną potężną i złaknioną krwi czarodziejkę, a w przerwach jeszcze ułożyć plan nauczania dla młodej czarownicy. Na dodatek w Warszawie dochodzi do fali zbrodni, w której brat Jagody o mały włos nie zostaje zabity. Czy sprosta tym zadaniom, zachowując życie oraz zdrowe zmysły?


Powyższy opis pochodzi od wydawcy








Zadziorna wiedźma, rodzinne sekrety, poważne niebezpieczeństwo i klątwa sprzed lat - a to jeszcze nie wszystko! “Kołysanka dla czarownicy” to książka, która ma naprawdę wiele do zaoferowania czytelnikowi. Podobnie jak Aneta Jadowska, Magdalena Kubasiewicz doskonale radzi sobie w łączeniu fantastyki z kryminałem. To właśnie za to nietypowe połączenie pokochałam Dorę, nic więc dziwnego, że “Kołysanka…” również dzięki niemu zaplusowała.


Bardzo spodobało mi się też to, że autorka wplotła w historię kilka nawiązań do znanych baśni. Szczególnie istotne było to dotyczące baśni o Śpiącej Królewnie, ale historia Pięknej i Bestii również odegrała w tej książce ważną rolę. Jeśli więc lubicie tego typu nawiązania, na pewno będziecie zadowoleni.








Autorka, Magdalena Kubasiewicz, stworzyła przemyślaną i wciągającą historię, którą doskonale się czyta. I, co najważniejsze, od której nie da się oderwać! Z niecierpliwością czekam na kolejny tom i mam wielką nadzieję, że dalsze przygody Jagody Wilczek (aka Wilczej Jagody)  spodobają mi się równie mocno!


Ah, jeszcze jedno - ja tego niestety nie zrobiłam, ale Wam polecam przed lekturą sięgnąć po Harde Baśnie. Opowiadanie “Sen nocy miejskiej” to swego rodzaju prequel do tej historii. Żałuję, że tego nie wiedziałam, bo autorka często nawiązuje do tamtego opowiadania. Bez niego możecie czuć się jak rzuceni na głęboką wodę. Ale jeśli nie macie możliwości sięgnięcia po HB - spokojnie, tak czy siak połapiecie się w historii Jagody!




MOJA OCENA

★★★★★✩✩    8/10


 

Książkę Kołysanka dla czarownicy zamówiłam w księgarni internetowej TaniaKsiążka.pl Sprawdźcie także inne książki z kategorii bestsellery – jest w czym wybierać!



2 komentarze:

  1. Wiem, kogo ta historia na pewno zainteresuje.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dużo dobrego słyszę o tej książce. Kiedyś po nią sięgnę!

    OdpowiedzUsuń