czwartek, 7 października 2021

"Wszystkie kolory moich wspomnień" - Emily X.R. Pan


Cieszę się, że powstają książki, które poruszają tematy „tabu”. Przemoc domowa czy seksualna, choroby psychiczne, prześladowanie w szkole. To sprawy, o których nie mówi się głośno, a o których my jako społeczeństwo nadal wiemy zdecydowanie za mało. Jak reagować, jak sobie radzić, jak pomóc innym? Takie tematy TRZEBA poruszać w książkach, szczególnie tych dla młodzieży. Takim tematem jest także samobójstwo.



O KSIĄŻCE

"Wszystkie kolory moich wspomnień"
Emily X.R. Pan
Wydawnictwo We Need Ya
Data wydania: 15.09.2021
Ilość stron: 447
Cena okładkowa:39,90 zł



Leigh Chen Sanders jest absolutnie pewna jednej rzeczy: jej matka zmieniła się w ptaka po tym, jak popełniła samobójstwo.


Dziewczyna nie może pogodzić się ze stratą i myślą, że całowała swojego najlepszego przyjaciela, gdy jej matka odbierała sobie życie. Czuje, że rodzina zataiła przed nią wiele rzeczy. Rusza na Tajwan, aby poznać swoje korzenie i odkryć wszystkie rodowe sekrety. W poszukiwaniu przemienionej w ptaka matki Leigh zacznie ścigać duchy, odkryje tajemnice dziadków i nawiąże nowe relacje.


 

 

„Wszystkie kolory moich wspomnień” to książka przepełniona emocjami. Tego można się było spodziewać po takiej tematyce, prawda? Wiem jednak, że w wielu książkach emocje schodzą na dalszy plan, wyparte przez akcję czy zmianę koncepcji przez autora. Tutaj nieustannie grają pierwsze skrzypce. Jest to tym ciekawsze, że główna bohaterka emocje określa za pomocą kolorów.

 

Samobójstwo rodzica nigdy nie jest łatwym tematem, autorka jednak doskonale sobie z nim poradziła. Obawiałam się, że spłyci temat, że nie odda jego powagi, ale nic takiego się nie stało. Historia Leigh, chociaż zahacza o realizm magiczny, jest jak najbardziej prawdopodobna.

 




Co jeszcze mi się w niej podobało? Między innymi to, że poza tematem samobójstwa porusza także całe mnóstwo innych ważnych wątków. Mieszane pochodzenie, trudne relacje rodzinne, sposoby na radzenie sobie z rozpaczą... Na okładce pojawiło się zdanie: „to powieść o odnajdywaniu siebie poprzez poznawanie historii rodziny, sztukę, smutek i miłość”. Myślę, że idealnie oddaje ono ducha tej historii.

 

To nie jest łatwa historia, a przez nieco poetycki (i pełen emocji) styl autorki nie czyta się jej szybko. Ale zdecydowanie warto poświęcić na nią trochę więcej czasu, a po skończonej lekturze zatrzymać się i pomyśleć. Polecam,

 

 

MOJA OCENA

★★★★★★★★    8/10

 

 

„Wszystkie kolory moich wspomnień” zamówiłam w księgarni internetowej TaniaKsiążka.pl. Polecam przejrzeć też inne książki z kategorii bestsellery!


 

6 komentarzy:

  1. Nie planowałam czytać tej książki, ale narobiłaś mi na nią ogromnej ochoty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy! Mam nadzieję, że Ci się spodoba! :)

      Usuń
    2. Świetna recenzja ;) też się skuszę :) Cenka.pl pozdrawia. :)

      Usuń
  2. Widzę, że ta książka jest ostatnio dość popularna. Mnie jednak to niej nie ciągnie, bo to zupełnie nie mój target.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie odpuść sobie. Ale może kupisz ją komuś na prezent? :)

      Usuń
  3. Słyszałam o tej książce, jednak jakoś nie miałam jej w swoich czytelniczych planach. Może kiedyś... :)

    OdpowiedzUsuń