piątek, 27 stycznia 2023

Rodzina Monet. Tom 1. Skarb | Weronika Anna Marczak | Wydawnictwo YOU&YA


“Rodzina Monet” od tygodni nie schodzi z list bestsellerów i podbija nie tylko kolejne topki, ale także serca czytelników. I chociaż słyszałam o tej książce przeróżne opinie, bardzo chciałam przekonać się na własnej skórze, jak mi się spodoba.


O KSIĄŻCE

 "Rodzina Monet. Tom 1. Skarb"
Weronika Anna Marczak
Wydawnictwo YOU&YA
Data wydania: 26.10.2022
Ilość stron: 416
Cena okładkowa: 44,90 zł


Hailie Monet ma niespełna piętnaście lat, gdy w wypadku samochodowym traci dwie najukochańsze osoby: mamę i babcię. Ze skromnego, ale pełnego miłości i ciepła domu trafia do luksusowej willi w Pensylwanii zamieszkanej przez pięciu władczych i zdystansowanych mężczyzn. Oni raczej chłodno przyjmują nastolatkę.

Will, Vincent, Dylan, Shane i Tony to starsi bracia Hailie, o których istnieniu dziewczyna nie miała pojęcia. Tęsknota za ukochaną mamą, zagubienie w obcej rzeczywistości i brak zrozumienia ze strony rodzeństwa są trudne do udźwignięcia. I choć w nowym domu jest wszystko, o czym może marzyć nastolatka, prywatne liceum jest najlepsze w stanie, a stylowy mundurek i drogie ubrania leżą idealnie, Hailie czuje się bardzo samotna. Jakby tego było mało, z każdym dniem odkrywa, że życie jej braci pełne jest mrocznych sekretów, których będą strzec, zwłaszcza przed swoją młodszą siostrzyczką.


Powyższy opis pochodzi od wydawcy


Początek okropnie mnie zniechęcił, ale to prawdopodobnie kwestia tego tego, że włączyłam tę książkę w audiobooku. I chociaż przesłuchałam już w ten sposób dziesiątki tytułów, to jeszcze nigdy głos lektora czy lektorki nie irytował mnie tak, jak w tym przypadku. Serio, najlepiej w ogóle zapomnijcie o tym, że ten audiobook istnieje  - dla własnego dobra.

Co się zaś tyczy samej książki - chociaż ma sporo wad, to jednak ma też w sobie coś takiego, że po jakimś czasie wciągnęłam się w historię Hailie. Nie jest ona najwyższych lotów (wiele zdarzeń jest na maksa przewidywalnych, a zachowanie głównej bohaterki irytujące), ale czerpałam dziwną przyjemność z jej czytania.



Jeśli chodzi o wspomniane już wcześniej wady - najbardziej irytowała mnie właśnie Hailie. Jej płaczliwość doprowadzała mnie do szału i z jednej strony tłumaczyłam to sobie tym, że ma ona tylko czternaście lat i właśnie została sierotą, ale z drugiej po prostu wiem, że można było jej postać wykreować dużo lepiej i ciekawiej. Sam styl autorki również pozostawia wiele do życzenia. Przesadnie rozbudowane opisy, sztywne dialogi, sztampowe rozwiązania fabularne i momenty, w których na usta cisnęło mi się jedynie soczyste “WTF?”. No cóż, mogło być lepiej. 

Ale ostatecznie wcale nie było też masakrycznie źle. Mimo wszystko, z przyczyn kompletnie dla mnie niezrozumiałych, z każdą kolejną stroną czytałam coraz chętniej i naprawdę chciałam dowiedzieć się, jak dalej potoczą się losy Hailie. Mało tego, po przeczytaniu ostatniej strony uznałam, że i po drugą część prawdopodobnie będę chciała sięgnąć!


MOJA OCENA

★★★★★    5/10


 

Książkę Rodzina Monet. Tom 1. Skarb zamówiłam w księgarni internetowej TaniaKsiazka.pl Sprawdźcie także inne książki z kategorii bestsellery – jest w czym wybierać!

Brzegi książki malowałam sama :)


#współpraca #reklama



2 komentarze:

  1. Myślę, że kiedyś dam szansę tej książce.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio wszędzie widziałam tę okładkę! Ale sama chyba tytuł sobie odpuszczę..

    OdpowiedzUsuń