piątek, 10 kwietnia 2020

"Złodziej Dusz" – Aneta Jadowska



Przed napisaniem tej recenzji specjalnie sprawdziłam, ile książek na moim Lubimy Czytać oceniłam na maksymalną ilość gwiazdek. Jestem jedną z tych osób, które dyszkę przyznają tylko w wyjątkowych sytuacjach i tylko tym książkom, które naprawdę mi się spodobały. Do tej pory takich książek było siedem. Teraz dołączyła do nich ósma.






O KSIĄŻCE

„Złodziej Dusz” – Aneta Jadowska
Wydawnictwo SQN
Data pierwszego wydania: 01.01.2012
Data wydania wznowienia: 12.02.2020
Ilość stron: 464
Cena okładkowa: 39,99 zł







            Oficjalnie Dora Wilk jest policjantką. Niezbyt lubianą ze względu na swój trudny charakter, ale cenioną za świetne statystyki rozwiązanych spraw. Nieoficjalnie z kolei, Dora jest wiedźmą. Dzieli ona swój czas między toruński komisariat, a alternatywne, zamieszkane przez magiczne istoty miasto Thorn. To właśnie w Thornie od jakiegoś czasu giną nadprzyrodzone istoty, a Dora została uznana za idealną kandydatkę do wytropienia sprawcy. Na szczęście nie jest sama z tym problemem – towarzyszą jej Miron, wnuk Lucyfera, oraz Joshua, wnuk archanioła Gabriela.

            Dawno nie czytałam książki, przy której tak dobrze bym się bawiła. Sama nie wiem, czego to wina – genialnej fabuły, świetnie wykreowanej głównej bohaterki, niesamowitego stylu autorki czy idealnego dla mnie poczucia humoru – ale dawno nie zachwycałam się tak żadną książką.

Warto też dodać kilka słów o bohaterach. Dora to silna i zdecydowana babka, którą pokochałam od pierwszych stron. Jest sarkastyczna, inteligentna, ma cięty język i genialne poczucie humoru. Zresztą, podobnie jak Miron. Joshuę też pokochałam, więc spokojnie. Ciężko w tej książce o kiepsko wykreowanego bohatera.






Zdecydowanie potwierdza się to, że uwielbiam nietypowe mieszanki gatunków. Gdybym miała określić gatunek tej książki, byłoby to coś pomiędzy fantasy i kryminałem, z lekką domieszką romansu. Jeśli chodzi o fantasy – pokochałam wykreowany przez autorkę magiczny świat i pomysł na alternatywne miasta. Chociaż mamy tu wampiry, wilkołaki, wiedźmy i wszystkie te typowe rasy, do których jesteśmy już przyzwyczajeni, moim zdaniem są one przedstawione oryginalnie i naprawdę interesująco. Co do kryminału – opisy śledztw i przesłuchań, oraz wszystkie te krwawe zagadki totalnie mnie kupiły Serio, to było ciekawsze niż w połowie kryminałów, które miałam okazję czytać. A romans? Napięcie pomiędzy Dorą i pewnym mężczyzną było tak odczuwalne i niesamowite, że zaczynałam się uśmiechać za każdym razem, gdy pojawiała się scena z udziałem tej dwójki.

Nie czytałam wcześniej żadnej książki pani Jadowskiej, więc nie wiedziałam, czego się spodziewać, ale to, co dostałam, przerosło moje najśmielsze oczekiwania. Już teraz mogę powiedzieć, że uwielbiam jej styl i poczucie humoru. Mam ochotę odłożyć na bok wszystkie inne książki i zrobić sobie maraton z panią Jadowską, naprawdę.

Strasznie żałuję, że nie mam jeszcze na półce kolejnych tomów, ale mam nadzieję, że to się szybko zmieni. Szczególnie, że w nowym wydaniu okładki wyglądają obłędnie, więc przy okazji ozdobią mi biblioteczkę. Tak więc „Złodzieja Dusz” z całego serca polecam i obiecuję niedługo wrócić z recenzją kolejnych części!



MOJA OCENA

★★★★★★★★★★    10/10
P.
 (very.little.book.nerd)

32 komentarze:

  1. Bardzo miło czyta się tak entuzjastyczną recenzję. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Mam nadzieję, że zachęciłam cię do sięgnięcia po książkę :)

      Usuń
  2. Czytałam kilka książek Anety Jadowskiej. Jakoś nie mam aktualnie sięgać po inne z jej repertuaru :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda! Mam nadzieję, że kiedyś sięgniesz i po tę serię :)

      Usuń
  3. Maksymalna nota zobowiązuje, aby bliżej zainteresować się książce, tytuł będę miała na uwadze. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Już sam fakt, że główna bohaterka jest wiedźmą wystarczy, żebym miała pewność, że sięgnę po tę książkę :)
    TheBookMyFantasy

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam jeszcze żadnej książki tej autorki i na razie nie mam w planach, ale może kiedyś... Lubię fantasy, więc nie wykluczam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie zapamiętaj ten tytuł! Lepiej sięgnąć po nią później niż wcale :)

      Usuń
  6. Nie czytałam jeszcze żadnej książki od tej autorki, jednak tę serie mam w planach. Chyba pierwszy raz widzę recenzję, w której ktoś ocenił ją 10/10 gwiazdek. Zazwyczaj widziałam takie średnie zachwyty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się bardzo, bardzo spodobała, więc mega ci polecam <3

      Usuń
  7. O wow, jaka wysoka ocena! To muszę sprawdzić na własnej skórze czy jest warta tej 10!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow, ale wysoka ocena! Od teraz mam tę książkę w najbliższych planach :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedyś chciałam przeczytać ale teraz nie jest moim priorytetem💙

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam jedną książkę tej autorki i była okej ale bez szału, może dam jej jeszcze jedną szansę

    OdpowiedzUsuń
  11. Z książek Pani Jadowskiej chciałabym polecić serię o Nikicie, pierwszy tom to "Dziewczyna z dzielnicy cudów". Szczególnie polubiłam tą serię za wyrazistych bohaterów, zapewniających świetną rozrywkę. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno sięgnę po tę serię, bo w tej o Dorze również pojawiła się postać Nikity i bardzo, bardzo mnie zaciekawiła :)

      Usuń
  12. Te okładki są tak piękne, że chociaż mam kupione pierwsze cztery tomy w starym wydaniu, to i tak zamierzam zaopatrzyć się w tę wersję. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dziwię się! Ja mam już pięć, czekam na premierę ostatniego <3

      Usuń
  13. Po takich zachwytach nie pozostaje nic innego, jak siadać i czytać.

    OdpowiedzUsuń
  14. Dora należy do tych pozycji, które czekają n przeczytanie. Choćby ze względu na Toruń i nutkę wiedźmowej fantastyki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pożałujesz! Będziesz miała od razu ochotę sięgnąć po kolejne tomy :)

      Usuń
  15. Jeszcze nie znam tej serii, ale po tylu dobrych recenzjach, zamierzam sama ją przeczytać.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  16. Seria czeka w kolejce, aż w końcu po nią sięgnę ^^

    Pozdrawiam,
    Biblioteka Feniksa

    OdpowiedzUsuń