niedziela, 4 grudnia 2022

Anatomia. Love story | Dana Schwartz | Wydawnictwo Słowne


Wow! Nie spodziewałam się, że ta książka aż tak mi się spodoba! Czułam, że będzie dobra, ale nie sądziłam, że będę ją czytać z takim zainteresowaniem i że nie będę mogła się od niej oderwać ani na moment.



O KSIĄŻCE

 "Anatomia. Love story" Dana Schwartz
Wydawnictwo Słowne
Data wydania: 12.10.2022
Ilość stron: 336
Cena okładkowa: 44,99 zł



Gotycka opowieść o ambicji, miłości i sekretach – nie tylko tych zakopanych głęboko pod ziemią. Edynburg, 1817. Hazel to dobrze urodzona, lecz postępująca na przekór konwenansom dziewczyna, która marzy o tym, by zostać chirurgiem. Jack jest rezurekcjonistą – złodziejem cmentarnym. Zarabia na życie, sprzedając naukowcom i studentom medycyny ciała, na których mogą przeprowadzać sekcje. Kiedy ich drogi się skrzyżują, Hazel i Jack będą musieli współpracować, aby odkryć tajemnice zakopane nie tylko w nieoznaczonych grobach, ale i w samym sercu edynburskiego społeczeństwa, gdzie kryć się mogą ciemne moce.


Powyższy opis pochodzi od wydawcy







Książka zaczyna się sceną wykopywania ciała z grobu - jest to jedna z wielu tego typu scen, w końcu Jack, jeden z naszych głównych bohaterów, tym właśnie się zajmuje. Kradnie ciała i sprzedaje je naukowcom oraz studentom medycyny, by ci mogli przeprowadzać na nich sekcje oraz różnego rodzaju eksperymenty. Z kolei Hazel marzy się kariera chirurga, dlatego dziewczyna pilnie się uczy - nie tylko teorii, ale również praktyki. Dlatego muszę zaznaczyć tu mały trigger warning, bo nie każdy chce czytać o krojeniu ciał i grzebaniu w ich organach wewnętrznych.

Chociaż te sceny naprawdę wywoływały gęsią skórkę, powodowały również tak intrygujący i mroczny klimat, że polubiłam tę książkę z całych sił. Ponadto ogromnie podobała mi się postawa Hazel, która od samego początku wiedziała, że chce zostać lekarką i ciężko pracowała, by się uczyć. Mimo przeciwności losu oraz pogardy, z jaką się spotykała - w końcu w XIX wieku kobiety nie mogły zajmować się takimi rzeczami - Hazel nie dawała sobie w kaszę dmuchać. To jedna z najsilniejszych, najmądrzejszych, najodważniejszych i najzabawniejszych bohaterek, o których ostatnio czytałam.

Oczywiście książka ta nie jest bez wad - niektóre zdarzenia były łatwe do przewidzenia, inne wątki nie do końca mi się spodobały. Mimo wszystko bawiłam się przy niej tak świetnie, że nie potrafię ocenić jej inaczej niż bardzo, bardzo pozytywnie!

Przyznam, że (początkowo!) zakończenie trochę mnie rozczarowało... Niedokończone wątki, urwane w połowie sprawy - czułam niedosyt i myślałam, że chyba będę musiała obniżyć nieco moją ocenę. Na szczęście wykazałam się odrobiną błyskotliwości, sprawdziłam na Goodreads i okazało się, że - tak, dokładnie - “Anatomia” będzie dylogią! Zapomnijcie więc o moim rozczarowaniu i czekajcie razem ze mną na drugi tom!



MOJA OCENA

★★★★★★✩    9/10


 

Książkę Anatomia. Love story zamówiłam w księgarni internetowej TaniaKsiazka.pl Sprawdźcie także inne książki z kategorii bestsellery – jest w czym wybierać!


#współpraca #reklama


1 komentarz:

  1. Lubię czuć ciarki strachu podczas czytania książki, więc zapisuje sobie ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń