piątek, 17 stycznia 2020

"Magazyn" - Rob Hart



            Opis tej książki naprawdę mnie zaintrygował. Połączenie dystopii, trzymającego w napięciu i pełnego tajemnic thrillera, wątków dotyczących rozwoju technologii oraz kontrolowania pracowników przez wielką firmę, która zdominowała rynek… No przyznajcie szczerze, że brzmi ciekawie! Bardzo cię cieszę, że „Magazyn” to książka, w której takie połączenia wypadły naprawdę dobrze!






O KSIĄŻCE

„Magazyn” – Rob Hart
Tytuł oryginalny: „The Warehouse”
Wydawnictwo W.A.B
Data wydania: 29.01.2020
Ilość stron: 496
Cena okładkowa: 44,99 zł








            Żeby zniszczyć system, musisz być jego częścią.  Niektórzy biorą sobie te słowa do serca aż za bardzo… Chmura to gigantyczna firma, która zdominowała praktycznie cały rynek amerykański. Każda centrala firmy stanowi tak naprawdę osobne miasteczko, z mieszkaniami dla pracowników, miejscami rozrywki, opieką medyczną… Życie w takim obiekcie ma swój wady, ale jest na pewno lepsze od tego, co pozostało na zewnątrz. Paxton nigdy nie sądził, że z własnej woli zatrudni się w Chmurze. Zinnia z kolei nie zgłosiła się do pracy tam z własnej woli: dostała zlecenie, by przeniknąć w szeregi firmy i poznać jej sekrety. A Paxton może jej się bardzo przydać w tej niebezpiecznej grze.

            Powiem wam, że ta książka bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła. Chociaż z początku nie do końca mogłam wciągnąć się w fabułę (co pewnie spowodowane było tym, że miałam trochę na głowie, przez co czytałam tylko po kilkanaście stron dziennie), to później dosłownie nie mogłam oderwać się od tej książki.

            Sam pomysł na fabułę jest genialny i bardzo spodobał mi się sposób, w jaki została przedstawiona Chmura. Już na początku zostajemy dokładnie wprowadzeni w tamtejsze realia, dostajemy opis wszystkich stanowisk w firmie, poznajemy sposób jej działania oraz traktowania pracowników. Chociaż taki system byłby okropny, został przedstawiony naprawdę ciekawie.






            Główni bohaterowie, Paxton i Zinnia, naprawdę mi się spodobali. Paxton to spokojny, nieco zmęczony dotychczasowym życiem mężczyzna, który przybywa do Chmury i dość łatwo przystosowuje się do panujących tam warunków. Niby taka ciepła klucha, której w innej książce pewnie bym nie polubiła, ale tutaj jakoś przypadł mi do gustu. Zinnia z kolei to bardzo charakterna babka, która dąży do celu po trupach. Chociaż planowała zrobić coś nielegalnego, to i tak jej kibicowałam i chciałam, by jej się powiodło.

            Odrobinkę zawiodła mnie końcówka. Zaznaczam, że tylko odrobinkę! Sama akcja była świetna, rozwój wydarzeń mnie zaszokował, a losy bohaterów potoczyły się w bardzo ciekawy sposób. Ale to, co stało się już po tym kulminacyjnym punkcie, jakoś nie przypadło mi do gustu.

            Styl autora jest naprawdę przyjemny i łatwy w odbiorze, więc książkę czyta się szybko. W dodatku ciągle coś się dzieje, więc nie ma tam miejsca na nudę, zapewniam was. Jest za to miejsce na trochę refleksji, bo świat przedstawiony w „Magazynie” nie jest wcale taki nierzeczywisty, a rozwój techniki już wkrótce może spowodować, że wizja autora wcale nie będzie aż tak odległa, jak mogłoby się nam wydawać.

            Podsumowując: z minusów mogę wymienić niezbyt wciągający początek i niesatysfakcjonującą mnie końcówkę, ale plusów jest dużo, dużo więcej. Świetny pomysł, szybko rozwijająca się akcja, ciekawi bohaterowie, dużo sekretów i tajemnic, przyjemny styl autora… Polecam tę książkę głównie fanom dystopijnych thrillerów, ale coś czuje, że nie tylko oni będą zadowoleni po lekturze „Magazynu”!



MOJA OCENA

★★★★★★★✩✩✩    7/10
P.
 (very.little.book.nerd)

37 komentarzy:

  1. Ostatnio bardzo dużo o tej książce w mediach, tylko że jakoś nie wpisuje się moje klimaty. Ale nie mówię, że nigdy po nią nie sięgnę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jedna z tych książek, których nie można zakwalifikować do jakiejś konkretnej kategorii, więc tak naprawdę póki nie przeczytasz, to nie będziesz wiedziała, czy to twoje klimaty :D

      Usuń
  2. Dużo czytałem o tej książce, ale mnie jakoś nie przekonuje do siebie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jestem do końca przekonana, ale myślę, że dam jej szansę.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Mam nadzieję, że mimo wszystko ci się spodoba :)

      Usuń
  4. Czytałam już o tej książce, ale tak jak twierdziłam nie jest to coś dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A może byś się zdziwiła? To jedna z tych książek, które są dość uniwersalne i myślę, że może spodobać się każdemu ;)

      Usuń
  5. Na ten moment nie jestem przekonana do tej książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że kiedyś się przekonasz, bo naprawdę warto ją przeczytać :)

      Usuń
  6. Mam ją zapisaną, ale jeszcze się nad nią zastanawiam. Nie wiem sama dlaczego, bo to moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  7. Słyszałam już troszkę o książce więc może już niebawem ją przeczytam i zobaczę czy jest dobra. Nie często czytam książki z tego gatunku więc byłaby to dla mnie nowość, ale warto spróbować.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze warto sięgać po coś nowego, tym bardziej, jeśli cię intryguje! <3

      Usuń
  8. Jestem ciekawa tej książki ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Słyszałam o tej książce już naprawdę wiele i w sumie to cieszę się, że nie wzięłam jej do recenzji. Mocno wpłynęły na mnie te negatywne opinie, które totalnie mnie zniechęciły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, a powiem ci, że ja nie czytałam zbyt wielu negatywnych opinii o niej. A chętnie bym zobaczyła, co ludziom się w niej nie podobało :)

      Usuń
  10. Mnie również się ta książka podobała i mam bardzo podobne zdanie do twojego :)

    OdpowiedzUsuń
  11. A ja zupełnie nie byłam przekonana do tej książki. Ciekawi mnie co tam odrobinkę rozczarowało cię w zakończeniu. Chyba się skuszę na książkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, super! Rozczarowanie na końcu jest naprawdę małe, w sumie jest to nawet bardziej niedosyt niż rozczarowanie :)

      Usuń
  12. Nie spotkałam się jeszcze z tą książką. Wpiszę ją sobie na listę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie! Aż dziwne, że jeszcze o niej nie słyszałaś, bo dużo osób o niej opowiadało :)

      Usuń
  13. Głośno o tym tytule w sieci, a ja mam co do niego mieszane odczucia. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej sięgnąć po niego osobiście i przekonać się, czy się spodoba :)

      Usuń
  14. Jedyne co przyciąga mnie do tej książki, to imię bohatera :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Fantastyczna okładka! Aż mam ochotę przez nią dać szansę tej książce. Poza tym, ciekawe imiona bohaterów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, okładka strasznie mi się podoba! Imiona też dość niespotykane :)

      Usuń
  16. Wydaje mi się, że książka powinna wpisać się w mój gust czytelniczy, tytuł zapisuję ku pamięci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Trzymam kciuki, żebyś się nie rozczarowała :)

      Usuń
  17. Niszczenie systemu od środka? Tak, to musi być dobre! Biorę!

    OdpowiedzUsuń
  18. Na razie mam zbyt duży stos hańby, ale zerknę na ten tytuł z całą pewnością. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam to, mój też jest ogromny. Ale warto dodać do niego ten tytuł :)

      Usuń