czwartek, 4 czerwca 2020

"To nie jest, do diabła, love story. Tom II" – Julia Biel



„Druga część przygód Elli i Jonasza to miód – a może raczej nutella – na moje serce. Julia Biel znów zachwyca swoim niesamowitym stylem i poczuciem humoru, fundując nam jeszcze więcej emocji, uśmiechu i słodyczy niż poprzednio!”. Tak właśnie brzmi moja polecajka, którą możecie znaleźć w tej książce. A zapewniam was, że do byle jakiej książki polecajki bym nie pisała!






O KSIĄŻCE

„To nie jest, do diabła, love story. Tom II” – Julia Biel
Cykl: LoveStory (tom 2)
Wydawnictwo Media Rodzina
Data wydania: 17.06.2020
Ilość stron: 384
Cena okładkowa: 34,90 zł







Coś, co Ella i Jonasz zmyślili na poczekaniu, urosło do rozmiarów piramidalnego kłamstwa i teraz żyje własnym życiem. Trudno stawiać wygórowane żądania, kiedy najlepsza przyjaciółka chce cię pogrzebać żywcem w twoim własnym szczęściu, a wszechświat odmawia współpracy. Zwłaszcza gdy się okazuje, że zakochanie to najkrótsza droga człowieka do autodestrukcji, a przełączenie się w tryb stand-by i wylot na amerykańskie wesele może ludzi albo do siebie zbliżyć, albo pchnąć do zbrodni.

Nawet nie wiecie jak wielkie było moje szczęście, gdy tuż po skończeniu pierwszego tomu otrzymałam propozycję przedpremierowego przeczytania kontynuacji. Przedstawiona w pierwszym tomie historia Elli i Jonasza totalnie mnie pochłonęła i pokochałam ją z całego serca, więc gdy tylko otrzymałam tom drugi, rzuciłam wszystko inne i zabrałam się za czytanie. I powiem wam, że zazwyczaj jedną książkę czytam trzy, cztery, nawet pięć dni. Ale TNJDDLS 2 przeczytałam w niecałe dwa, tak bardzo wciągnęłam się w tę historię. A to już o czymś świadczy!






Przygody Elli oraz Jonasza są jeszcze bardziej poplątane niż w pierwszej części, ale przez to jeszcze ciekawsze! Nie wiem, jakim cudem ta szalona parka potrafi władować się w takie kłopoty, ale wychodzi im to świetnie. A mi świetnie się o tym czyta! Mówię wam, nie myślałam, że da się pokochać tych dwoje jeszcze bardziej, ale zapewniam, że się da. W tej części ich charakterki nadal są cudownie skomplikowane, języki cięte, a osobowości urocze. Co więcej, poznajemy ich z nieco innej strony niż wcześniej. Ciekawi? Mam nadzieję!

Autorka znów udowodniła, że wie co robi. Pewnie się powtarzam, ale uwielbiam jej styl, jej poczucie humoru, jej zdolność do przekazywania emocji i budowania napięcia. Takich autorów jak Julia Biel ten świat potrzebuje. Wcale nie przesadzam!

Jedna, jedyna rzecz, przez którą zaniżam ocenę i zamiast dziesięciu przyznaję dziewięć gwiazdek, to otwarte zakończenie. Może przesadzam nazywając je otwartym, bo główny wątek został tutaj doprowadzony do końca, ale kilka mniej istotnych spraw nie zostało stuprocentowo wyjaśnionych, przez co czytelnik musi sobie dopowiedzieć co i jak. Liczę więc, że powstanie trzeci tom, w którym te kilka wątków zostanie domkniętych. Obiecuję, że wtedy tu wrócę i zamienię dziewiątkę na dziesiątkę! Mam nadzieję, że nie zapomnę.

Powiem wam, że nie jestem w stanie określić, czy kontynuacja jest lepsza czy gorsza od pierwszego tomu. Ale wiecie, co to oznacza? Że obie są na równie wysokim poziomie! Poziomie, który naprawdę ciężko przebić i nie wiem, czy trafię jeszcze w swoim życiu na młodzieżówkę, którą pokocham równie mocno jak TNJDDLS. Mam szczerą nadzieję, że Julia Biel nie poprzestanie na dwóch częściach, bo obiecałam jej, że przeczytam absolutnie wszystko to, co napisze. A skoro jestem już na bieżąco, to co to za wyzwanie? 



MOJA OCENA

★★★★★★★★★✩    9/10
P.
 (very.little.book.nerd)

2 komentarze:

  1. Jeśli nadarzy się okazja przeczytania tej książki,to na pewno z niej skorzystam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie! Dawno nie czytałam tak świetnej młodzieżowej serii <3

      Usuń